Selecteer een pagina

Met advergames werken aan ‘playful branding

Algemeen

Wanneer je vertelt dat je een bedrijf opricht om online games te gaan maken voor adverteerders kijken meeste mensen je aan alsof ze het in Keulen horen donderen. Misschien is het de generatiekloof, misschien iets anders? Hoe dan ook, Flavour werd in het begin niet serieus genomen. Onterecht, want in 2009 is de branche ondanks de crisis met 16% gegroeid. En wij? Wij zijn gegroeid met 275%. Online gaming is allang niet meer het speelterrein van nerds op een zolderkamertje: elke Nederlander komt op het internet wel eens in aanraking met een game. Als je je dit eenmaal realiseert, waarom zou je als adverteerder hier dan geen gebruik van maken? Zorg dat je consument jouw merk online beleeft. Wanneer de consument jouw game en website leuk vinden, zullen ze automatisch jouw merk ook leuker vinden en dat is een krachtig gegeven.

 


Toen we startten, was de bank sceptisch. Niet alleen over onze plannen maar ook over het feit dat we als drie jongeren een eigen bedrijf wilden beginnen. We werden nog net niet weggehoond. Toch vormde dat allemaal geen enkele belemmering. Met een zolderkamer, een koffiezetautomaat en een computer kun je prima van start. Het resultaat? Anderhalf jaar later een gezond en winstgevend bedrijf met 11 FTE. Als dit een indicatie voor de toekomst is, betekent dit dat de creatieve industrie een goede keus is.

In 2020 zien we Flavour essentieel nog steeds hetzelfde. We hopen de sfeer en de betrokkenheid van de werknemers te behouden, zij het op grotere schaal. De zolderkamer hebben we inmiddels wel verruild voor een klein pandje in het Westerpark, maar door de snelle groei verwachten we in 2020 met minstens 40 man (en hopelijk ook vrouw) op een leuke locatie in Noord actief te zijn.

Belangrijker is dat in 2020 de adverteerder niet meer raar opkijkt wanneer games ter tafel komen en zich realiseert hoe belangrijk online ‘presence’ is. De nieuwe generatie gebruikt het internet voor alle dagelijkse behoeften en informatievervulling. Anno 2020 zal dit alleen nog maar gegroeid zijn. Een interactief onderdeel zoals een advergame voegt iets extra’s toe aan online marketingcampagnes. Flavour denkt dat dit idee in 2020 volledig geïntegreerd en geaccepteerd is. Wij denken dan ook dat Flavour ook dan nog een jong en leuk bedrijf is met fantastische klanten in zijn portfolio.

Auteur: Emily Jacometti Emily Jacometti is na haar studie Communicatie en Informatie wetenschappen aan de Rijksuniversiteit van Groningen partner geworden bij Flavour. Daar is ze verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken, projectmanagement, klantcontact, acquisitie, personeel en organisatie (emily@flavour.nl).
468

Reactie verzenden

Share This